آب باران آب باران

ظروف یکبار مصرف

مخزن بتوني آب باران يك سرمايه گذاري براي آينده است

در شرايط آب و هوايي امروز ، بسياري از مشاغل ، كشاورزان و صاحبان خانه هاي شخصي به دنبال راه هايي براي صرفه جويي در مصرف آب شيرين هستند. بسياري از آنها چاه هاي عميق حفر مي كنند ، مصرف آب خود را كاهش مي دهند و حتي سعي مي كنند يك منبع تجديد پذير را كه به راحتي در دسترس ماست - آب باران - استفاده كنند. مخازن آب باران به عنوان يكي از راههاي بسياري براي جمع آوري و ذخيره آب باران ، در اقشار مختلف جامعه رواج بيشتري يافته است. در حالي كه اكثر مخازن آب باران به راحتي مي توانند هزاران ليتر آب را براي مدت طولاني نگه دارند ، كه در مواقع خشكسالي يا وقفه هاي آب استفاده مي شود ، غير معمول نيست كه صاحبان مخازن آب باران نسبت به نگهداري و تعمير آن ناراحت مي شوند و با دوام ترين مواد هستند. يكي از مناسب ترين مخزن براي نگهداري آب شرب مخزن grp ميباشد.

بحث زيادي در مورد ساخت مخازن آب باران وجود دارد و مطمئناً همه مواد موافق و مخالف هستند. اما در ميان مخازن زيادي كه امروز در دسترس ما است ، هيچ يك از دوام بيشتري برخوردار نيستند و بيشتر از مخزن بتوني آب باران سرمايه گذاري مي كنند . قبل از اينكه تصميم بگيريد بيرون برويد و يك پيمانكار يا تأمين كننده اين مورد را براي خود بسازيد ، ابتدا اين پست را بخوانيد.

ابتدا چه مواردي را بايد در نظر گرفت
جدا از هزينه اوليه خريد مصالح ساختماني ، قبل از تصميم گيري در مورد مخزن آب باران بتني ، نكات قابل توجهي نيز در نظر گرفته شده است - اينكه يك ملك چقدر بزرگ است ، چگونه از آب باران ذخيره شده استفاده مي شود و به چه وسايل ديگري نياز است (با توجه به نياز مالك) متداول ترين آنها هستند.

هزينه . مخازن بتوني آب باران چه در سطح زمين و چه در زير زمين نسبت به مخازن ديگر هزينه بيشتري دارند. سرمايه گذاري اوليه ، هزينه هاي آب شهري را كه به مرور زمان صرفه جويي مي شود ، مي پردازد.
مصالح ساختماني . بتن بدون نياز به مغز است ، اما اگر قصد مخزن زيرزميني را نداريد ممكن است به قاب هاي فولادي نياز باشد. در برخي از ايالت ها ، ممكن است ابتدا مجوزهاي خاصي براي ساخت مخزن بتوني مورد نياز باشد ، چه به عنوان يك تاسيسات مستقل و چه در زير خانه شما.
هدف . قصد داريد از آب براي چه چيزي استفاده كنيد؟ براي خانه هاي كوچكتر كه درصدد تأمين حداقل 40٪ آب اضافي براي تأمين آب شبكه هستند ، مخزن پلاستيكي و باراني براي آب باران ارجح است. خانه هاي مسكوني يا خصوصيات بزرگتر مانند مزارع از مخزن بتوني آب باران در تأمين آب براي آبياري يا دامهايشان بهره مند مي شوند.
وسايل ديگر ساخت مخزن در زير زمين براي خواص كوچكتر معمول است. اين بدان معناست كه براي اتصال مخزن به خانه ممكن است لازم باشد پمپ و لوله كشي اضافي خريداري كنيد.
 

 
خوب و بد مخازن بتوني آب باران
قرعه كشي اصلي مخزن بتوني دوام و ظرفيت نگهداري آن است كه حداقل 3800 ليتر و حداكثر 11500 ليتر (براي مخازن زيرزميني) آب باران را ذخيره مي كند. از آنجا كه آب باران در مخازن بتوني در زير زمين ذخيره مي شود ، آب در تمام طول سال سرد مي ماند و به دليل عايق طبيعي خاك ، از عناصر محافظت مي شود. ساختار جامد مخازن بتوني باعث مي شود كه در واقع هيچ نشتي وجود نداشته باشد و آب ذخيره شده از هر گونه آلودگي در امان باشد.

با اين حال ، به دليل سختي آن ، اين بدان معني است كه بتن نمي تواند در چرخه يخ زدگي و ذوب آب در مقايسه با مخازن ديگر از مواد مختلف مانند فولاد ضد زنگ يا پلاستيك منقبض يا منبسط شود. اين ممكن است باعث آسيب ساختاري به مخزن بتن شود ، كه ممكن است منجر به نشت و تعميرات اضافي با هزينه اضافي شود.

علاوه بر اين ، آب باران به طور طبيعي اسيدي است. و وقتي با مواد معدني مانند كلسيم و منيزيم موجود در بتن تركيب شود ، آب كمي قليايي توليد مي كند ، براي مصرف انسان بي خطر است. يك اشكال از آب سخت حاصل اين است كه ممكن است براي آبياري مناسب نباشد زيرا تركيبات تازه تشكيل شده در آب مي توانند يك فيلم در اطراف گياهان ايجاد كنند كه مي تواند بر نحوه جذب نور و آب گياهان براي تأمين انرژي تأثير بگذارد. براي اطمينان از اينكه آب باران برداشت شده حتي براي مصرف انسان ايمن نيست ، ممكن است براي كار با سيستم انتقال به سيستم هاي تصفيه و تصفيه بيشتر نياز باشد تا آب از هر گونه آلودگي فيزيكي يا بيولوژيكي عاري باشد ، كه مي تواند سرمايه گذاري بيشتر در پايان مالك باشد.

مخزن بتوني آب باران مطمئناً در بسياري از موارد از مالك آن دوام بيشتري خواهد داشت - اين درست است. اما در پايان روز ، همه مخازن آب باران در خدمت تبليغ يك پيام هستند: صرفه جويي در آب آشاميدني با ارزش. كدام يك به خودي خود ايده اي است كه بايد به نسل هاي آينده آموزش داده شود؟


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/11/10 ساعت: ۰۵ توسط:plastic-product :